E-Fatura Uygulaması Nedir ?
e-Fatura mükellefleri arasında oluşturulan faturaların dijital ortamda portal yönetimi üzerinden iletilmesi ve dijital ortamda saklanması sistemi e-Fatura sistemidir.
e-Fatura'nın 433 Sıra No'lu VUK Genel Tebliğine göre normal faturadan tek farkı sizi kağıt masrafından kurtarması ve işlemlerinizi daha hızlı bir şekilde yapmanızı sağlamasıdır.
e-Fatura'ya tabi mükellefler elektronik belgelerini kendilerine ait bir bilgi işlem sisteminde saklayabilirler, ya da GİB'in izin vermiş olduğu Özel Entegratörlerden saklama ve fatura iletme hizmeti alabilirler.
Elektronik faturalar işletmelere ait mali mühürün dogruluk ve geçerlilik kontrolünün elektronik ortamda yapılabilecek olması sebebi ile yalnızca dijital ortamda oluşturulabilirler ve saklanabilirler.
Kağıt ortamında saklanmasının hiç bir geçerliliği yoktur.